štvrtok 27. januára 2011

Sójové mäso ŇEŇY mäso!!! Ale chutné to je i tak.

Základným predpokladom na to, aby ste zjedli nasledujúce jedlo, je uvedomenie si jedného faktu. Sója nie je žiadna náhrada za mäso. Medzi sójou a hovädzinou spoznáte rozdiel vždy. Sója nie je mäso, nechutí tak a ani tak nevyzerá. A ani krvavý steak sa z nej nedá urobiť. A napriek tomu je sója chutná. Pristupujte k nej ako k sóji a bude vám chutiť. A na retardov, ktorí vám s úsmevom budú niečo ponúkať spôsobom "hmmm... nedáš si sójový guláš? Mám na to taký výborný recept, že ani nespoznáš, že to nie je z mäsa! Ochutnaj, mňam, mňam." sa môžete vykašlane ofrflať. (Lebo veď. Ak chcem niečo, čo chutí ako mäso, tak budem žrať mäso, no né?)

A koniec žvástavého úvodu.


V pokladničke šetri na:
-sóju (nudle, guličky, ono to je jedno)
-zeleninový bujón
-nudle/ryžu (môžete obmieňať. v tomto texte sa mi nechce vysvetľovať, ako sa robí ryža. takže sa k tomu odhodlajte len vy, ktorí viete ako na ryžu :P )
-sójovú omáčku, chilli
-zeleninu podľa vlastného výberu (mne stačí väčšinou cibuľa, rajčiny a paprika. a keby som bola bohatšia, tak sa zásobím aj bambusovými klíčkami :) )


Daj variť vodu (stačí v rýchlovarnej kanvici a stačí tak liter). Vo väčšej miske ňou zalej jednu kocku bujónu, premiešaj, kým sa bujón nerozpustí a vysyp tam sóju (množstvo uváž podľa veľkosti svojho žalúdka. Ja dávam tak polovicu balenia, keď sa chcem prežrať.) Misku prikry a necdhaj odstáť tak na 10-20 minút (jednoducho, kým to nezmäkne a nebude požívateľné :) ).

Nakrájaj si zeleninu (cibuľu nadrobno, rajčiny na kocky, papriku požívateľne).

Keď bude sója pripravená, tak daj do vriacej a mierne posolenej vody variť nudle. Tie sa varia tak 3-4 minúty. (a znova sa rozhoduj podľa vlastnej pažravosti. moja pažravosť vždy dáva variť dve guče)
Medzitým si rozpáľ na hlbšej panvici olej. Orestuj rýchlo cibuľu (tak do sklenena, len nech nezačne hnednúť), pridaj papriku, rajčiny, sóju (samozrejme bez tej bujónovej vody), poriadne premiešaj a prihoď tam i uvarené nudle. Znova poriadne premiešať, poomáčkovať s chilli a sójou a hurá do obžerstva.

1 komentár:

  1. dnes som taká plná odhodlania išla do obchodu, že reku nakúpim na túto dobrotu. a dopadlo to klasicky katarínovsky. nakúpila som niečo úplne iné a večerala listy šalátu :D

    OdpovedaťOdstrániť